Warunki i postanowienia

OGÓLNE WARUNKI HANDLOWE DLA SKLEPÓW INTERNETOWYCH

Niniejsze ogólne warunki handlowe („Warunki”) regulują Państwa prawa i obowiązki jako kupującego oraz Nasze jako sprzedawcy lub handlowca w ramach stosunków umownych zawieranych na odległość, w szczególności za pośrednictwem sklepu internetowego na stronie www.dla-pacjentow.pl.

Wszystkie informacje dotyczące przetwarzania Państwa danych osobowych znajdują się w polityce prywatności, którą znajdą Państwo tutaj: https://www.dla-pacjentow.pl/polityka-prywatnosci

Jak na pewno Państwo wiedzą, komunikujemy się głównie na odległość. Dlatego też w przypadku Naszej Umowy stosowane są środki komunikacji na odległość, które pozwalają nam się porozumieć bez jednoczesnej fizycznej obecności Nas i Państwa. 

Jeśli jakakolwiek część Warunków jest sprzeczna z ustaleniami dokonanymi w ramach składania Państwa Zamówienia w Naszym sklepie internetowym, indywidualne uzgodnienia mają pierwszeństwo przed niniejszymi Warunkami.

  1. NIEKTÓRE DEFINICJE
    • Realizacja cyfrowa – wszystko, co mogą Państwo kupić w sklepie internetowym poprzez zawarcie Umowy o realizację na odległość, za pośrednictwem danych tworzonych i dostarczanych w formie cyfrowej lub usługi cyfrowej, co umożliwia tworzenie, przetwarzanie, przechowywanie danych w formie cyfrowej lub dostęp do takich danych.
    • Cena – kwota pieniężna, którą zapłacą Państwo za Towar.
    • Koszt dostawy – kwota pieniężna, którą zapłacą Państwo za dostarczenie Towaru, w tym koszt jego opakowania, transportu, opłat pocztowych lub innych należności.
    • Cena całkowita – suma Ceny oraz Kosztu dostawy, a także wszelkich dodatkowych opłat i kosztów, jeśli nie można ich określić z góry.
    • VAT – podatek od wartości dodanej zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
    • Sklep internetowy – sklep prowadzony przez Nas pod adresem Podzáhradná 36/B 821 06 Bratislava, w którym dokonują Państwo zakupu Towaru.
    • Faktura – dokument podatkowy wystawiony zgodnie z ustawą o podatku od wartości dodanej na Cenę całkowitą.
    • My – firma pharco s. r. o. z siedzibą Podzáhradná 36/B 821 06 Bratislava, IČO 45689911, wpisana do Rejestru Handlowego prowadzonego przez Sąd Miejski Bratilava III, numer wpisu 67029/B, e-mail info@dla-pacjentow.pl. W świetle prawa działamy jako sprzedawca i/lub handlowiec. Dla uniknięcia wątpliwości, nie jesteśmy operatorem platformy internetowej (marketplace) i nie udostępniamy takiej platformy konsumentom, nawet za pośrednictwem osób trzecich, a zatem nie obowiązują Nas specjalne obowiązki informacyjne wynikające z § 16 i § 17 Ustawy o ochronie konsumentów.
    • Zamówienie – Państwa nieodwołalna oferta zawarcia Umowy kupna Towaru z Nami.
    • Przedsiębiorca – osoba wpisana do Rejestru Handlowego, prowadząca działalność gospodarczą na podstawie koncesji lub innych szczególnych przepisów, bądź osoba prowadząca produkcję rolną i wpisana do ewidencji na podstawie odrębnych przepisów
    • Konsument – osoba fizyczna, która zawierając i wykonując umowę konsumencką, nie działa w zakresie swojej działalności gospodarczej lub zawodowej.
    • Umowa sprzedaży konsumenckiej – umowa sprzedaży zawarta pomiędzy handlowcem jako sprzedawcą a Konsumentem jako kupującym, której przedmiotem jest każda rzecz ruchoma, w tym rzeczy z elementami cyfrowymi, woda, gaz lub energia elektryczna sprzedawana w ograniczonej ilości lub określonym zakresie, nawet jeśli rzecz ta dopiero ma zostać wyprodukowana zgodnie ze specyfikacją Konsumenta jako kupującego.
    • Towar – wszystko, co można kupić w sklepie internetowym, w tym rzeczy ruchome zawierające Treści cyfrowe lub Usługi cyfrowe.
    • Konto użytkownika – konto utworzone na podstawie podanych przez Państwa danych umożliwiające zapisanie wprowadzonych informacji, historię zamówionych Towarów i zawartych umów, a także dostęp do Treści cyfrowych dostarczonych w ramach Umowy o świadczenie usług cyfrowych.
    • Państwo – osoba dokonująca zakupów w Naszym sklepie internetowym, prawnie określana jako kupujący. Jeśli w zamówieniu Podadzą Państwo numer identyfikacyjny firmy (NIP), będzie to jednoznaczne z obowiązywaniem dla Państwa fragmentów niniejszych Warunków przeznaczonych dla Przedsiębiorców, a także wszelkie ustalenia dokonane między nami, przy jednoczesnym zachowaniu pełnej ochrony przed nieuczciwymi praktykami handlowymi, działaniami wprowadzającymi w błąd oraz ich pominięciem.
    • Umowa – umowa sprzedaży zawarta na podstawie prawidłowo wypełnionego Zamówienia złożonego w sklepie internetowym, obowiązująca od momentu otrzymania przez Państwa potwierdzenia Zamówienia od Nas. Umowa obejmuje również zakup rzeczy z elementami cyfrowymi oraz świadczenie usług cyfrowych. Jeśli w poszczególnych punktach Warunków odniesiono się do umowy na zakup rzeczy z elementami cyfrowymi lub do umowy o świadczenie usług cyfrowych, szczególne zasady dotyczą wyłącznie Towaru i/lub Świadczenia cyfrowego w ramach danego typu umowy.
    • Umowa zawarta na odległość – umowa między handlowcem a Konsumentem, zawarta wyłącznie przy użyciu jednego lub więcej środków komunikacji na odległość bez jednoczesnej fizycznej obecności stron, zwłaszcza poprzez interfejs internetowy, e-mail, telefon, faks, przesyłkę adresową lub katalog ofertowy („Umowa”).
    • Kodeks cywilny, numer ustawy:U. 1964 nr 16 poz. 93
    • Ustawa o prawach konsumenta numer ustawy:U. 2014 poz. 827
  2. OGÓLNE POSTANOWIENIA I INFORMACJE
    • Zakup Towaru jest możliwy wyłącznie poprzez interfejs internetowy Sklepu internetowego.
    • Podczas zakupu Towaru mają Państwo obowiązek podania Nam wszystkich informacji w sposób prawidłowy, kompletny i zgodny z prawdą. Informacje, które Nam Państwo prekážali podczas składania zamówienia, będziemy uznawać za prawidłowe, kompletne i zgodne z prawdą.
  3. ZAWARCIE UMOWY
    • Umowa z Nami może zostać zawarta wyłącznie w języku polskim.
    • Umowa jest zawierana na odległość za pośrednictwem Sklepu internetowego, przy czym koszty korzystania ze środków komunikacji, które Państwo wykorzystują podczas zawierania umowy, ponoszą Państwo. Koszty te nie podwyższają Całkowitej ceny Towaru i nie różnią się od podstawowej stawki, którą Państwo opłacają za korzystanie z tych środków (przede wszystkim za dostęp do Internetu). Nie muszą więc Państwo oczekiwać żadnych dodatkowych kosztów naliczanych przez Nas poza Całkowitą ceną. Wysyłając Zamówienie, wyrażają Państwo zgodę na korzystanie ze środków komunikacji na odległość.
    • Abyśmy mogli zawrzeć umowę, muszą Państwo utworzyć propozycję Zamówienia Sklepie internetowym zawierającą następujące informacje:
      1. Informacje o zamawianym Towarze (w sklepie internetowym zaznaczają Państwo Towar, który chcą Państwo kupić, przyciskiem „Dodaj do koszyka”);
      2. Informacje o Cenie, Koszcie dostawy, VAT, sposobie płatności Całkowitej ceny oraz preferowanej metodzie dostawy Towaru; informacje te będą wpisywane podczas składania Zamówienia w interfejsie użytkownika Sklepu internetowego, przy czym Cena, Koszt dostawy, VAT i Całkowita cena zostaną automatycznie uwzględnione na podstawie wybranego przez Państwa Towaru i metody dostawy;
      3. Państwa dane identyfikacyjne, które pozwolą Nam dostarczyć Towar, w szczególności imię, nazwisko, adres dostawy, numer telefonu i adres e-mail;
      4. W przypadku umowy, na podstawie której Towar będzie dostarczany regularnie i wielokrotnie – także informacja o tym, jak długo będzie on dostarczany.
    • Podczas tworzenia propozycji Zamówienia mogą Państwo modyfikować i sprawdzać dane aż do momentu jego ostatecznego zatwierdzenia.
    • Po sprawdzeniu danych, poprzez kliknięcie przycisku „Zamówienie z obowiązkiem zapłaty”, składają Państwo Zamówienie. Przed kliknięciem muszą jednak Państwo potwierdzić, że zapoznali się z Regulaminem i zgadzają się z nim – w przeciwnym razie nie będzie możliwe złożenie Zamówienia. Potwierdzenie odbywa się poprzez zaznaczenie pola wyboru. Po kliknięciu przycisku „Zamówienie z obowiązkiem zapłaty” wszystkie podane informacje zostaną przesłane bezpośrednio do Nas.
    • Państwa Zamówienie zostanie przez Nas potwierdzone najszybciej, jak to możliwe, poprzez wiadomość wysłaną na adres e-mail podany w Zamówieniu. Potwierdzenie będzie zawierać podsumowanie Zamówienia oraz niniejsze Warunki. W momencie, gdy potwierdzimy Zamówienie, dochodzi do zawarcia Umowy między Nami a Państwem. Warunki obowiązujące w dniu złożenia Zamówienia stanowią integralną część Umowy.
    • Mogą jednak wystąpić przypadki, w których nie będziemy mogli potwierdzić Zamówienia. Dotyczy to głównie sytuacji, gdy Towar jest niedostępny lub gdy zamówią Państwo większą liczbę sztuk Towaru, niż jest to przez Nas dopuszczalne. Informacja o maksymalnej liczbie sztuk Towaru będzie zawsze podana w Sklepie internetowym, więc nie powinna Państwa zaskoczyć. Jeśli z jakiegokolwiek powodu nie będziemy mogli potwierdzić Zamówienia, skontaktujemy się z Państwem i zaproponujemy zawarcie Umowy w zmienionej formie. Umowa zostanie w takim przypadku zawarta w momencie, gdy zaakceptują Państwo Naszą ofertę.
    • Jeśli w Sklepie internetowym lub w propozycji Zamówienia pojawi się oczywisty błąd cenowy – zwłaszcza na skutek błędu technicznego – nie jesteśmy zobowiązani dostarczyć Państwu Towaru w tej cenie, nawet jeśli otrzymali Państwo potwierdzenie Zamówienia, a więc doszło do zawarcia Umowy. W takiej sytuacji niezwłocznie się z Państwem skontaktujemy i będziemy uprawnieni do odstąpienia od Umowy, a jednocześnie zaproponujemy zawarcie nowej Umowy w zmienionej formie. Nowa Umowa zostanie zawarta, jeśli zaakceptują Państwo Naszą ofertę. Jeśli nie potwierdzą Państwo Naszej oferty w ciągu 3 dni od jej wysłania, mamy prawo odstąpić od zawartej Umowy. Za oczywisty błąd cenowy uznaje się np. sytuację, gdy Cena wyraźnie nie odpowiada zwykłej cenie u innych sprzedawców w momencie składania Zamówienia, gdy w Cenie brakuje cyfry lub została ona błędnie dodana.
    • W momencie zawarcia Umowy mają Państwo obowiązek zapłaty Całkowitej ceny.
    • Jeśli posiadają Państwo Konto użytkownika, mogą Państwo składać Zamówienia za jego pośrednictwem. W takim przypadku mają jednak Państwo obowiązek sprawdzenia poprawności, prawdziwości i kompletności wstępnie wypełnionych danych. Proces składania Zamówienia jest identyczny jak w przypadku kupującego bez Konta użytkownika, jednak korzyścią jest brak konieczności ponownego wpisywania danych identyfikacyjnych.
    • W niektórych przypadkach umożliwiamy skorzystanie z rabatu na zakup Towaru. Aby go otrzymać, muszą Państwo wprowadzić dane dotyczące rabatu w odpowiednim polu w trakcie składania Zamówienia. Jeśli Państwo to zrobią, Towar zostanie Państwu udostępniony po obniżonej cenie.
  4. KONTO UŻYTKOWNIKA
    • Na podstawie Państwa rejestracji w Sklepie internetowym mogą Państwo uzyskać dostęp do swojego Konta użytkownika.
    • Podczas rejestracji Konta użytkownika mają Państwo obowiązek podania wszystkich wymaganych danych w sposób prawidłowy i zgodny z prawdą, a w przypadku ich zmiany – niezwłocznej ich aktualizacji.
    • Dostęp do Konta użytkownika jest zabezpieczony nazwą użytkownika oraz hasłem. Są Państwo zobowiązani do zachowania poufności tych danych i nieudostępniania ich osobom trzecim. W przypadku ich wykorzystania przez osoby nieuprawnione, nie ponosimy za to odpowiedzialności.
    • Konto użytkownika jest osobiste i nie mogą Państwo udostępniać go innym osobom.
    • Możemy usunąć Państwa Konto użytkownika, w szczególności jeśli nie było ono używane przez okres dłuższy niż [ZOSTANIE UZUPEŁNIONE], w przypadku Państwa odstąpienia od Umowy lub gdy naruszą Państwo swoje obowiązki wynikające z Umowy.
    • Konto użytkownika może nie być dostępne w sposób ciągły, zwłaszcza ze względu na konieczność przeprowadzenia niezbędnych prac konserwacyjnych sprzętu oraz oprogramowania.
  5. WARUNKI CENOWE I PŁATNICZE, ZASTRZEŻENIE PRAWA WŁASNOŚCI
    • Cena jest zawsze podana w ramach Sklepu internetowego, w propozycji Zamówienia oraz w Umowie. W przypadku rozbieżności między Ceną podaną przy Towarze w Sklepie internetowym a Ceną wskazaną w propozycji Zamówienia, obowiązuje Cena zawarta w propozycji Zamówienia, która zawsze będzie zgodna z ceną określoną w Umowie. W propozycji Zamówienia znajduje się również informacja o Koszcie dostawy, a także ewentualne warunki, na których dostawa jest bezpłatna.
    • Cena całkowita, zgodnie z punktem 1.4, jest podana wraz z podatkiem VAT oraz wszystkimi opłatami przewidzianymi w odrębnych przepisach prawnych.
    • Zapłaty Ceny całkowitej będziemy wymagać po zawarciu Umowy i przed przekazaniem Towaru. Mogą Państwo dokonać płatności w następujący sposób:
  1. Przelewem bankowym. Informacje potrzebne do dokonania płatności zostaną przesłane w potwierdzeniu Zamówienia. W przypadku płatności przelewem bankowym termin płatności Ceny całkowitej wynosi [ZOSTANIE UZUPEŁNIONE].
  2. Kartą online. W tym przypadku płatność odbywa się za pośrednictwem bramki płatniczej [ZOSTANIE UZUPEŁNIONE], zgodnie z jej warunkami, które są dostępne pod adresem: [ZOSTANIE UZUPEŁNIONE]. W przypadku płatności kartą online termin płatności Ceny całkowitej wynosi [ZOSTANIE UZUPEŁNIONE].
  3. V takom prípade dôjde k platbe pri doručení Tovaru oproti odovzdaniu Tovaru. V prípade platby dobierkou je Celková cena splatná pri prevzatí Tovaru.
  4. Za pobraniem. W tym przypadku płatność następuje przy dostawie Towaru w momencie jego odbioru. Przy płatności za pobraniem Cena całkowita jest płatna w chwili odbioru Towaru.
  5. Gotówką przy odbiorze osobistym – Gotówką można zapłacić w przypadku odbioru w Naszej placówce/placówkach, których lista jest dostępna na Naszej stronie internetowej. W przypadku płatności gotówką przy odbiorze osobistym Cena całkowita jest płatna w momencie odbioru Towaru.
  • Faktura zostanie wystawiona w formie elektronicznej po uiszczeniu Ceny całkowitej i zostanie wysłana na Państwa adres e-mail podany w Zamówieniu. Faktura będzie również fizycznie dołączona do Towaru oraz dostępna w Koncie Użytkownika, jeśli zostało ono założone.
  • Prawo własności do Towaru przechodzi na Państwa dopiero po dokonaniu pełnej zapłaty Ceny całkowitej oraz dostarczeniu Towaru. W przypadku płatności przelewem bankowym Cena całkowita zostaje uznana za zapłaconą w momencie zaksięgowania środków na Naszym koncie, natomiast w pozostałych przypadkach – w chwili dokonania płatności.
  1. DOSTAWA TOWARU, PRZEJŚCIE RYZYKA PRZYPADKOWEGO ZNISZCZENIA, USZKODZENIA I UTRATY PRZEDMIOTU ZAKUPU
    • Towar zostanie dostarczony w sposób wybrany przez Ciebie, spośród następujących opcji:
      1. Odbiór osobisty w jednym z Naszych oddziałów, których lista jest dostępna na Naszej stronie internetowej;
      2. Odbiór osobisty w punktach odbioru firmy Packeta;
      3. Dostawa za pośrednictwem firm transportowych: PPL, DHL, Packeta.
    • Towar może być dostarczony wyłącznie na terenie Polski.
    • Jesteśmy zobowiązani dostarczyć Państwu Towar niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 30 dni od dnia zawarcia umowy, o ile nie uzgodnimy inaczej. Towar uważa się za dostarczony w momencie, gdy go Państwo odbiorą, odbierze go osoba przez Państwa wskazana lub gdy przekażemy go przewoźnikowi, którego Państwo samodzielnie wybrali spoza opcji transportu, które zaoferowaliśmy. Jeśli Towar wymaga montażu lub instalacji z Naszej strony, uważa się go za dostarczony dopiero po zakończeniu montażu lub instalacji. Towar z elementami cyfrowymi uważa się za dostarczony w momencie udostępnienia do pobrania i instalacji odpowiednich treści cyfrowych lub usługi cyfrowej, a w przypadku ciągłego dostarczania treści cyfrowych lub usług cyfrowych – w momencie rozpoczęcia ich udostępniania.
    • Podczas realizacji umowy mogą wystąpić okoliczności wpływające na termin dostawy zamówionego przez Państwa Towaru. W przypadku zmiany terminu dostawy niezwłocznie poinformujemy Państwa o tym e-mailem, podając nowy przewidywany termin dostawy. Nie narusza to Państwa prawa do odstąpienia od umowy. Wraz z informacją o nowym terminie dostawy skierujemy do Państwa prośbę o potwierdzenie, czy nadal chcą Państwo otrzymać zamówiony Towar w nowym terminie. W przypadku odbioru osobistego w Naszej placówce powiadomimy Państwa o możliwości odbioru Towaru za pośrednictwem e-maila.
    • Przy odbiorze Towaru od przewoźnika są Państwo zobowiązani sprawdzić nienaruszalność opakowania i w przypadku jakiegokolwiek uszkodzenia niezwłocznie zgłosić ten fakt przewoźnikowi oraz nam. Jeżeli opakowanie jest uszkodzone w sposób wskazujący na nieuprawnioną manipulację lub otwarcie przesyłki, nie mają Państwo obowiązku jej odbierać.
    • Są Państwo zobowiązani odebrać Towar w uzgodnionym miejscu i czasie. Jeśli nie odbiorą Państwo dostarczonego Towaru zgodnie z poprzednim zdaniem, poinformujemy Państwa e-mailem, gdzie mogą Państwo odebrać Towar oraz do kiedy należy to zrobić. Na Państwa pisemny wniosek, przesłany najpóźniej w ciągu 14 dni od daty, kiedy powinni byli Państwo odebrać Towar, ponownie go dostarczymy, przy czym zobowiązują się Państwo pokryć wszelkie koszty związane z ponowną dostawą na Państwa żądanie. W przypadku naruszenia przez Państwa obowiązku odbioru Towaru, z wyjątkiem sytuacji określonych w punkcie 6.4 niniejszych warunków, nie skutkuje to naruszeniem Naszego obowiązku dostarczenia Państwu Towaru. Jednocześnie fakt nieodebrania Towaru nie stanowi podstawy do odstąpienia od umowy między nami a Państwem.  Jeśli nie odbiorą Państwo Towaru także w dodatkowym terminie, mamy prawo odstąpić od umowy z powodu istotnego jej naruszenia przez Państwa. Jeśli zdecydujemy się skorzystać z tego prawa, odstąpienie od umowy stanie się skuteczne w dniu doręczenia Państwu stosownego zawiadomienia.  Odstąpienie od umowy nie wpływa na Nasze prawo do dochodzenia odszkodowania za poniesione szkody, obejmujące rzeczywiste koszty poniesione na próbę ponownego dostarczenia Towaru na Państwa żądanie, a także inne ewentualne roszczenia o odszkodowanie, jeśli powstaną.
    • Jeśli z przyczyn leżących po Państwa stronie Towar jest dostarczany ponownie lub w sposób inny niż uzgodniony w umowie, są Państwo zobowiązani pokryć koszty związane z takim ponownym doręczeniem na Państwa żądanie. Dane do dokonania płatności za te koszty zostaną przesłane na Państwa adres e-mail podany w umowie, a należność będzie wymagalna w terminie 14 dni od dnia otrzymania wiadomości.
    • Ryzyko przypadkowego zniszczenia, uszkodzenia i utraty Towaru przechodzi na Państwa w momencie jego dostarczenia. W przypadku, gdy nie odbiorą Państwo Towaru lub odmówią jego odbioru, z wyjątkiem sytuacji określonych w punkcie 6.4 niniejszych warunków, ryzyko to przechodzi na Państwa w chwili, gdy mieli Państwo możliwość odbioru Towaru, ale nie doszło do tego z przyczyn leżących po Państwa stronie. Przejście ryzyka przypadkowego zniszczenia, uszkodzenia i utraty Towaru oznacza, że od tego momentu ponoszą Państwo wszelkie konsekwencje związane z jego utratą, zniszczeniem, uszkodzeniem lub jakimkolwiek pogorszeniem jego stanu.
  2. PRAWA Z TYTUŁU ODPOWIEDZIALNOŚCI ZA WADY
    • Postanowienia wstępne dotyczące odpowiedzialności za wady
      • Jeżeli są Państwo Przedsiębiorcą, zobowiązujemy się dostarczyć Państwu Towar w uzgodnionej jakości, ilości i bez wad.
      • Jeżeli są Państwo Konsumentem, zobowiązujemy się dostarczyć Państwu Towar zgodnie z ogólnymi wymaganiami określonymi w § 617 Kodeksu cywilnego oraz uzgodnionymi wymaganiami wynikającymi z § 616 Kodeksu cywilnego, jak również zgodnie z cechami zamówionego przez Państwa Towaru, prezentowanymi w Naszym sklepie internetowym lub materiałach promocyjnych, i bez wad. Towar nie musi spełniać ogólnych wymagań określonych w § 617 Kodeksu cywilnego, jeśli przy zawarciu umowy wyraźnie poinformowaliśmy Państwa, że określona cecha nie spełnia takich ogólnych wymagań, a Państwo wyrazili na to jednoznaczną i szczególną zgodę.
      • Sprzedany Towar jest zgodny z ogólnymi wymaganiami określonymi w § 617 Kodeksu cywilnego, jeżeli:
  1. nadaje się do wszystkich celów, do których zwykle wykorzystuje się Towary tego samego rodzaju, z uwzględnieniem w szczególności przepisów prawa, norm technicznych lub kodeksów postępowania obowiązujących w danej branży, jeśli normy techniczne nie zostały opracowane;
  2. odpowiada opisowi oraz jakości próbki lub modelu, które udostępniliśmy Państwu przed zawarciem umowy;
  3. jest dostarczony wraz z akcesoriami, opakowaniem oraz instrukcjami, w tym instrukcją montażu i instalacji, których mogą Państwo zasadnie oczekiwać;
  4. jest dostarczony w ilości, jakości oraz z właściwościami, w tym w zakresie funkcjonalności, kompatybilności, bezpieczeństwa oraz zdolności do zachowania swojej funkcji i wydajności (trwałości) podczas normalnego użytkowania, jakie są standardowe dla Towarów tego rodzaju oraz jakie mogą Państwo zasadnie oczekiwać, biorąc pod uwagę charakter sprzedawanego Towaru oraz wszelkie Nasze publiczne oświadczenia lub publiczne oświadczenia innej osoby w tym samym łańcuchu dostaw, w tym producenta lub w jego imieniu, zwłaszcza w ramach promocji Towaru lub jego oznaczenia. Za producenta uważa się wytwórcę Towaru, importera Towaru na rynek Unii Europejskiej z kraju trzeciego lub inną osobę, która oznacza się jako producent, umieszczając na Towarze swoją nazwę, znak Towarowy lub inne oznaczenie wyróżniające. Odpowiadamy za wady, które Towar posiada w momencie dostawy, w zakresie Naszego zobowiązania określonego w pkt 7.1.1 lub 7.1.2 niniejszych warunków.
  • Jeżeli są Państwo przedsiębiorcą, nie ponosimy odpowiedzialności za wady Towaru w następujących przypadkach:
    • jeśli zostali Państwo poinformowani o istniejących wadach lub musieli Państwo wiedzieć o wadach na podstawie okoliczności zawarcia umowy, a te wady nie są sprzeczne z uzgodnionymi właściwościami Towaru;
    • jeśli wady Towaru powstały po jego odbiorze przez Państwa, pod warunkiem że wady nie wynikają z naruszenia przez nas zobowiązań lub że mieli Państwo możliwość odbioru Towaru zgodnie z art. 6 niniejszych warunków, ale bez uzasadnionego powodu odmówili Państwo jego przyjęcia lub go nie odebrali;
    • jeśli nie zgłosili Państwo widocznych wad Towaru w terminie określonym w art. 7.3.1 niniejszych warunków;
    • jeśli nie zgłosili Państwo ukrytych wad Towaru w terminie określonym w art. 7.3.2 niniejszych warunków;
    • w przypadku Towaru używanego nie ponosimy odpowiedzialności za wady wynikające z jego wcześniejszego użytkowania lub zużycia. W przypadku Towaru sprzedawanego w obniżonej cenie nie ponosimy odpowiedzialności za wady, które były przyczyną obniżki ceny.
  • Jeśli są Państwo Konsumentem, nie ponosimy odpowiedzialności za wady i właściwości Towaru w następujących przypadkach:
    • jeśli nie zgłosili Państwo wad Towaru w terminie określonym w punkcie 7.4.1. niniejszych Warunków;
    • jeśli właściwości Towaru nie odpowiadają ogólnym wymaganiom zgodnie z § 617 Kodeksu Cywilnego, a zostali Państwo przez Nas o tym fakcie jasno poinformowani na piśmie i wyrazili Państwo wyraźną pisemną zgodę na tę niezgodność;

jeśli umowa dotyczy zakupu Towaru z elementami cyfrowymi lub umowy o świadczenie treści cyfrowych

  • i wady Towaru powstały na skutek nieprawidłowej instalacji lub braku instalacji niezbędnych aktualizacji, pod warunkiem że zapewniliśmy Państwu dostarczenie takich aktualizacji, poinformowaliśmy Państwa o ich dostępności i konsekwencjach, jakie mogą wyniknąć w przypadku ich nieinstalowania;
  • oraz jeśli brak instalacji lub nieprawidłowa instalacja niezbędnych aktualizacji, w wyniku której powstały wady Towaru, nie była spowodowana niedociągnięciami w dostarczonej przez Nas instrukcji ich instalacji.
  • Ogólny okres gwarancyjny wynosi 24 miesiące. Okres gwarancyjny rozpoczyna się od momentu odbioru przez Państwa Towaru.
  • Jeśli dojdzie do wymiany Towaru, okres gwarancyjny rozpoczyna się na nowo od momentu odbioru przez Państwa nowego Towaru.
  • Państwa prawa wynikające z odpowiedzialności za wady Towaru, na który obowiązuje gwarancja, wygasają, jeśli nie zostaną zgłoszone w okresie gwarancyjnym. Jednak prawa wynikające z odpowiedzialności za wady w przypadku Towaru, który szybko ulega zepsuciu, muszą zostać zgłoszone najpóźniej następnego dnia po zakupie, w przeciwnym razie Państwa prawa wygasają.
  • Sprzedany Towar ma wady, jeśli nie jest zgodny z uzgodnionymi wymaganiami i ogólnymi wymaganiami określonymi w powyższych punktach lub jeśli jego użytkowanie jest uniemożliwione lub ograniczone przez prawa osoby trzeciej, w tym prawa własności intelektualnej. Gwarantujemy, że w momencie przejścia ryzyka przypadkowego zniszczenia, pogorszenia i utraty Towaru zgodnie z punktem 6.8 Warunków, Towar jest wolny od wad, w szczególności:
    1. odpowiada opisowi, rodzajowi, ilości i jakości oraz posiada właściwości, które uzgodniliśmy z Państwem, a jeśli nie zostały one wyraźnie określone, to takie, które wskazaliśmy w opisie Towaru lub które można rozsądnie oczekiwać ze względu na charakter Towaru;
    2. nadaje się do celów, które określiliśmy, lub do celów, dla których Towar tego rodzaju jest zwykle przeznaczony, i jest funkcjonalny;
    3. posiada określoną zdolność do współpracy ze sprzętem lub oprogramowaniem, z którymi Towar tego samego rodzaju jest zwykle używany, bez konieczności zmiany zakupionego Towaru, sprzętu lub oprogramowania (kompatybilność), oraz określoną zdolność do współpracy ze sprzętem lub oprogramowaniem innym niż to, z którym Towar tego samego rodzaju jest zwykle używany (interoperacyjność);
    4. jest dostarczony ze wszystkimi akcesoriami i instrukcjami, jeśli zostało to uzgodnione z Państwem w Umowie;
    5. jeśli Towar posiada elementy cyfrowe, dostarczane są aktualizacje określone w Umowie.
  • Warunki dochodzenia roszczeń z tytułu odpowiedzialności za wady (reklamacje) szczególne dla Przedsiębiorców
    • Są Państwo zobowiązani zgłosić i wskazać wadę bez zbędnej zwłoki po jej wykryciu, jednak nie później niż w ciągu 3 dni od odbioru Towaru.
    • Roszczenie z tytułu odpowiedzialności za inne wady (ukryte) należy zgłosić zgodnie z punktem 7.5.1. poniżej bez zbędnej zwłoki po ich wykryciu, jednak nie później niż do końca okresu gwarancyjnego.
    • Jeśli Towar zostanie dostarczony w uszkodzonym opakowaniu lub paczka jest wyraźnie zbyt lekka, prosimy nie odbierać takiego Towaru od firmy kurierskiej i niezwłocznie poinformować nas o tym telefonicznie pod numerem [ZOSTANIE UZUPEŁNIONE] lub e-mailem na adres [ZOSTANIE UZUPEŁNIONE]. W przypadku wykrycia widocznych wad (np. uszkodzeń mechanicznych) są Państwo zobowiązani do niezwłocznego zgłoszenia reklamacji zgodnie z punktem 7.5.1. poniżej. Reklamacje zgłoszone po terminie, dotyczące widocznych wad Towaru, w tym braków w zestawie, nie będą przez nas uwzględniane.
    • Gwarancja obejmuje wszystkie wady Towaru opisane w punkcie 7.2. oraz/lub niezgodności z Naszym zobowiązaniem określonym w punkcie 7.1.1a. niniejszych Warunków.
    • Nie mają Państwo prawa do roszczeń z tytułu odpowiedzialności za wady, jeśli nie ponosimy za nie odpowiedzialności zgodnie z punktem 7.1.5. niniejszych Warunków lub zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa w momencie zawarcia Umowy. Ponadto, prawo do reklamacji nie przysługuje, jeśli byli Państwo świadomi wady przed odbiorem Towaru, zostali Państwo o niej poinformowani lub z tego powodu otrzymali Państwo stosowną zniżkę na Cenę Towaru.
  • Warunki dochodzenia roszczeń z tytułu odpowiedzialności za wady (reklamacje) szczególne dla Konsumentów
    • Mają Państwo prawo dochodzić roszczeń z tytułu odpowiedzialności za wady, które pojawią się w odebranym Towarze, w terminie 2 miesięcy od wykrycia wady, jednak nie później niż w ciągu 24 miesięcy od dostarczenia Towaru. Jeśli przedmiotem zakupu jest Towar z elementami cyfrowymi, w przypadku którego treść cyfrowa ma być dostarczana lub usługa cyfrowa świadczona nieprzerwanie przez uzgodniony okres, ponosimy odpowiedzialność za każdą wadę treści cyfrowej lub usługi cyfrowej, która wystąpi lub ujawni się przez cały uzgodniony okres, jednak co najmniej przez 2 lata od dostarczenia Towaru z elementami cyfrowymi.
    • Jeśli Towar zostanie dostarczony w uszkodzonym opakowaniu lub paczka jest wyraźnie zbyt lekka, zalecamy nie odbierać takiego Towaru od firmy kurierskiej i niezwłocznie poinformować Nas o tym e-mailem na adres info@dla-pacjentow.pl. Jeśli zdecydują się Państwo na odbiór takiej przesyłki, należy w obecności kuriera sprawdzić jej zawartość i upewnić się, że nie brakuje żadnych elementów Towaru oraz że wszystkie jego części są w dobrym stanie. Jeśli podczas tej kontroli stwierdzą Państwo, że stan lub liczba zamówionych przedmiotów nie odpowiada zamówieniu, zalecamy sporządzenie wraz z kurierem Protokołu uszkodzenia przesyłki lub zgłoszenie takiej niezgodności w protokole odbioru kuriera.
    • W przypadku późniejszego wykrycia widocznych wad po odbiorze Towaru (np. uszkodzeń mechanicznych, brakujących elementów, niewłaściwego Towaru lub jego części), prosimy o niezwłoczne zgłoszenie reklamacji zgodnie z punktem 7.5.1. poniżej. Reklamacje zgłoszone po terminie dotyczące widocznych wad Towaru, w tym jego niekompletności, mogą zostać przez Nas odrzucone.
    • Nie mają Państwo prawa do dochodzenia roszczeń z tytułu odpowiedzialności za wady, jeśli nie ponosimy za nie odpowiedzialności zgodnie z punktem 7.1.6. niniejszych Warunków lub na podstawie przepisów prawa obowiązujących w chwili zawarcia Umowy.
    • Reklamacje należy zgłaszać zgodnie z procedurą opisaną w punkcie 7.5.1. oraz w terminie określonym w punkcie 7.4.1. niniejszych Warunków.
  • Dochodzenie roszczeń z tytułu odpowiedzialności za wady (reklamacje)
    • Jeżeli Towar ma wadę, czyli w szczególności, gdy nie jest spełniony którykolwiek z warunków określonych w punkcie 7.1., mogą Państwo zgłosić taką wadę i dochodzić roszczeń z tytułu odpowiedzialności za wady (czyli złożyć reklamację), wysyłając e-mail lub list na Nasze adresy podane w sekcji dotyczącej Naszych danych, ewentualnie osobiście w Naszej placówce/placówkach, których lista jest dostępna na Naszej stronie internetowej. Do zgłoszenia reklamacji mogą Państwo również wykorzystać wzorcowy formularz udostępniany przez nas, stanowiący załącznik nr 1 do niniejszych Warunków.
    • W zgłoszeniu reklamacyjnym należy przede wszystkim opisać wadę Towaru oraz podać swoje dane identyfikacyjne, w tym adres e-mail, na który chcą Państwo otrzymać informację o sposobie rozpatrzenia reklamacji. Należy także określić, z którego roszczenia z tytułu odpowiedzialności za wady, określonych w punktach 7.6.3. do 7.6.8., chcą Państwo skorzystać.
    • Podczas składania reklamacji należy przedłożyć również dowód zakupu Towaru (fakturę) w celu potwierdzenia jego zakupu u nas. W przeciwnym razie nie jesteśmy zobowiązani do uznania reklamacji.
    • Za dzień zgłoszenia reklamacji uznaje się dzień dostarczenia wadliwego Towaru wraz z odpowiednimi dokumentami (zgodnie z punktem 7.5.3). W przypadku, gdy zgłoszenie reklamacyjne jest niekompletne (np. nieczytelne, niejasne, niezrozumiałe, nie zawiera wymaganych dokumentów itp.), poprosimy Państwa pisemnie, głównie e-mailem, o uzupełnienie reklamacji. W takim przypadku postępowanie reklamacyjne rozpoczyna się w dniu dostarczenia uzupełnionego zgłoszenia.
    • Po otrzymaniu zgłoszenia reklamacyjnego lub jego uzupełnienia, niezwłocznie wystawimy pisemne potwierdzenie przyjęcia reklamacji lub zgłoszenia wady. W potwierdzeniu wskażemy najkrótszy możliwy termin określony w punkcie 7.6.1., w którym usuniemy zgłoszoną wadę Towaru.
    • Jeżeli nie uzupełnią Państwo zgłoszenia reklamacyjnego zgodnie z punktem 7.5.4. niniejszego artykułu bez zbędnej zwłoki, najpóźniej w ciągu 10 dni od dnia otrzymania Naszego wezwania, uznamy zgłoszenie za nieuzasadnione. Jeśli brakujące informacje, o których uzupełnienie zostali Państwo poproszeni, są niezbędne do rozpatrzenia reklamacji, możemy zdecydować o jej odrzuceniu.
  • Rozpatrzenie reklamacji
    • Na podstawie Twojej decyzji dotyczącej sposobu usunięcia wady z wariantów określonych w punktach 7.6.3. i 7.6.4. do 7.6.8. usuniemy wadę w rozsądnym czasie, który będzie potrzebny na ocenę wady oraz na jej naprawę lub wymianę Towaru, w zależności od charakteru produktu oraz rodzaju i powagi wady. Termin ten nie przekroczy 30 dni od dnia zgłoszenia reklamacji lub od dnia wykrycia wady. Nie udzielamy gwarancji konsumenckiej zgodnie z § 626 Kodeksu Cywilnego. Nie jesteśmy zobowiązani do akceptacji wybranego przez Państwa sposobu usunięcia wady, jeśli nie jest on możliwy do realizacji lub spowodowałoby dla Nas nieproporcjonalne koszty, biorąc pod uwagę Cenę Towaru oraz powagę wady.
    • Jedynie w wyjątkowych przypadkach i z obiektywnych powodów możemy przedłużyć termin na usunięcie wady, określony w potwierdzeniu przyjęcia reklamacji, o najkrótszy czas niezbędny do jej usunięcia. O takim przedłużeniu poinformujemy Państwa w formie pisemnej.
    • Jeśli wada może zostać usunięta poprzez naprawę, mają Państwo prawo do jej bezpłatnego, terminowego i prawidłowego usunięcia na Nasz koszt.
    • Zamiast naprawy wady mogą Państwo zażądać wymiany Towaru.
    • Zamiast usunąć wadę poprzez naprawę możemy również wymienić wadliwy Towar na nowy, wolny od wad, o ile nie spowoduje to dla Państwa poważnych niedogodności.
    • Po upływie terminu na usunięcie wady mają Państwo prawo do odpowiedniego obniżenia Ceny Towaru lub do odstąpienia od Umowy. Takie same prawa przysługują Państwu, jeśli wada nie została usunięta ani Towar nie został wymieniony, odmówiliśmy naprawy lub wymiany Towaru z powodu niemożności ich wykonania lub nieproporcjonalnych kosztów, po naprawie lub wymianie wada nadal występuje lub poinformowaliśmy Państwa, że naprawa lub wymiana nie jest możliwa w rozsądnym terminie lub bez powodowania poważnych trudności. Obniżka ceny musi być adekwatna do różnicy między wartością sprzedanego Towaru a jego wartością, jaką miałby, gdyby był wolny od wad. Zwrot ceny zakupu lub obniżki ceny nastąpi w taki sam sposób, w jaki dokonano płatności, chyba że wyraźnie uzgodnimy inny sposób zwrotu. Wszystkie koszty związane ze zwrotem ponosimy My.
    • Nie mogą Państwo odstąpić od umowy na podstawie punktu 7.6.6., jeśli sami przyczynili się Państwo do powstania wady lub jeśli wada jest nieistotna. Jeśli umowa dotyczy kilku Towarów, mogą Państwo odstąpić od umowy tylko w odniesieniu do wadliwego Towaru. W przypadku pozostałych Towarów mogą Państwo odstąpić od umowy tylko wtedy, gdy nie można racjonalnie oczekiwać, że będą Państwo zainteresowani ich zachowaniem bez wadliwego produktu.
    • Jeśli wada Towaru jest niemożliwa do usunięcia i uniemożliwia Państwu jego prawidłowe użytkowanie w sposób zgodny z przeznaczeniem, mają Państwo prawo do wymiany Towaru lub odstąpienia od umowy. Takie same prawa przysługują Państwu w przypadku wad możliwych do usunięcia, ale ponownie występujących po naprawie lub gdy liczba wad jest na tyle duża, że uniemożliwia prawidłowe użytkowanie Towaru.
    • Państwa reklamację lub zgłoszenie wady rozpatrzymy poprzez naprawę Towaru, jego wymianę, przyznanie odpowiedniego rabatu od Ceny Towaru lub pisemne uzasadnione odrzucenie odpowiedzialności za wady, a tym samym odrzucenie reklamacji.
  • Jeśli są Państwo konsumentem, dochodzenie praw z tytułu odpowiedzialności za wady Towaru podlega przepisom § 619 i nast. Kodeksu Cywilnego oraz Ustawie o ochronie konsumentów.
  • Jeśli odrzucimy odpowiedzialność za wady lub Państwa reklamację, mają Państwo prawo zwrócić się do akredytowanego, upoważnionego lub notyfikowanego podmiotu (np. rzeczoznawcy, autoryzowanego serwisu, instytucji naukowej itp.) w celu uzyskania ekspertyzy lub opinii technicznej, która potwierdzi Naszą odpowiedzialność za wady Towaru.
  • Jeśli ekspertyza potwierdzi naszą odpowiedzialność za wady Towaru zgodnie z punktem 7.8., mogą Państwo ponownie zgłosić nam reklamację, przy czym nie będziemy mogli jej ponownie odrzucić i będziemy zobowiązani do jej rozpatrzenia.
  • Koszty związane z uzyskaniem ekspertyzy lub opinii technicznej, zgodnie z punktem 7.8. niniejszych warunków, ponosimy My, jednak muszą je Państwo zgłosić do zwrotu w terminie nie późniejszym niż 2 miesiące od rozpatrzenia ponownej reklamacji.
  • Niniejszym zostali Państwo należycie poinformowani o przysługujących Państwu prawach związanych z dochodzeniem odpowiedzialności za ewentualne wady Towaru. Zawarcie umowy jest równoznaczne z potwierdzeniem, że mieli Państwo możliwość wcześniejszego zapoznania się z warunkami reklamacji Towaru oraz ich pełne zrozumienie.
  1. ODSTĄPIENIE OD UMOWY
    • Odstąpienie od Umowy, czyli zakończenie stosunku umownego pomiędzy Nami a Państwem od jego początku, może nastąpić z powodów i na zasadach określonych w niniejszym artykule, a także w innych postanowieniach Warunków, w których możliwość odstąpienia jest wyraźnie przewidziana.
    • V prípade, že ste Spotrebiteľ, máte v súlade s ustanovením § 20 Zákona o ochrane spotrebiteľa právo odstúpiť od Zmluvy bez uvedenia dôvodu v lehote 14 dní odo dňa prevzatia Tovaru, resp. uzavretia Zmluvy, ktorej predmetom je poskytnutie služby, resp. uzavretia Zmluvy o dodaní digitálneho obsahu, ktorý dodávame inak ako na hmotnom nosiči . V prípade, že sme uzavreli Zmluvu, ktorej predmetom je niekoľko druhov Tovaru alebo dodanie niekoľkých častí Tovaru, začína táto lehota plynúť až dňom prevzatia poslednej časti Tovaru, a v prípade, že sme uzavreli Zmluvu, na základe ktorej Vám budeme Tovar dodávať pravidelne a opakovane, začína plynúť dňom prevzatia prvej dodávky. Od Zmluvy môžete odstúpiť akýmkoľvek preukázateľným spôsobom (najmä zaslaním e-mailu alebo listu na Naše adresy uvedené pri Našich identifikačných údajoch v Podmienkach). Pre odstúpenie môžete využiť aj vzorový formulár poskytovaný z Našej strany, ktorý tvorí prílohu č. 2 Podmienok. Ste oprávnený odstúpiť od Zmluvy aj len vo vzťahu ku konkrétnemu Tovaru alebo Tovarom, ak sme na základe Zmluvy dodali alebo poskytli viacero Tovarov. Účinky odstúpenia od Zmluvy sa vzťahujú aj na prípadnú každú doplnkovú zmluvu k Zmluve, to neplatí ak sa výslovne dohodneme inak. Po obdŕžaní oznámenia o odstúpení od Zmluvy Vám e-mailom alebo na trvanlivom médiu bezodkladne poskytneme Naše potvrdenie o jeho doručení.
    • Jeśli są Państwo Konsumentem, mają Państwo prawo do odstąpienia od Umowy bez podania przyczyny w terminie 14 dni od dnia otrzymania Towaru, zawarcia Umowy, której przedmiotem jest świadczenie usług, lub zawarcia Umowy o dostarczenie treści cyfrowych, które dostarczamy w innej formie niż na nośniku materialnym – zgodnie z § 20 Ustawy o ochronie konsumentów. W przypadku zawarcia Umowy obejmującej kilka rodzajów Towarów lub ich części, termin ten zaczyna biec od dnia otrzymania ostatniej części Towaru. W przypadku Umowy, na podstawie której Towar jest dostarczany regularnie i wielokrotnie, termin biegnie od dnia otrzymania pierwszej dostawy. Odstąpienie od Umowy mogą Państwo zgłosić w dowolny sposób umożliwiający jego wykazanie (np. wysyłając wiadomość e-mail lub list na Nasze adresy podane w Warunkach). Można również skorzystać z udostępnionego przez Nas wzoru formularza odstąpienia od Umowy, który stanowi załącznik nr 2 do Warunków. Mają Państwo prawo odstąpić od Umowy w odniesieniu do wybranego Towaru lub Towarów, jeśli w ramach Umowy dostarczyliśmy lub udostępniliśmy Państwu więcej niż jeden Towar. Skutki odstąpienia od Umowy obejmują także każdą umowę dodatkową związaną z Umową, chyba że uzgodniliśmy inaczej. Po otrzymaniu Państwa oświadczenia o odstąpieniu od Umowy niezwłocznie prześlemy Państwu potwierdzenie jego otrzymania drogą e-mailową lub na innym trwałym nośniku.
    • Jeśli są Państwo Konsumentem i nie dostarczymy Towaru w terminie, mają Państwo prawo odstąpić od Umowy bez konieczności wyznaczania dodatkowego terminu, zgodnie z § 517 ust. 1 Kodeksu cywilnego, jeżeli: (i) odmówimy dostarczenia Towaru, (ii) terminowa dostawa była kluczowa ze względu na okoliczności zawarcia Umowy, (iii) przed zawarciem Umowy poinformowali nas Państwo, że terminowa dostawa jest dla Państwa istotna.
    • Jako Konsument nie mogą jednak Państwo odstąpić od Umowy w następujących przypadkach:
      1. świadczenie usługi, jeśli została ona w pełni wykonana, a jej realizacja rozpoczęła się przed upływem terminu na odstąpienie od Umowy za Państwa wyraźną zgodą oraz po poinformowaniu Państwa o utracie prawa do odstąpienia od Umowy po pełnym wykonaniu usługi, jeśli zgodnie z Umową są Państwo zobowiązani do zapłaty Ceny;
      2. gdy przedmiotem Umowy jest sprzedaż Towaru, którego Cena zależy od ruchu cen na rynku finansowym, na który nie mamy wpływu i który może ulec zmianie w okresie na odstąpienie od Umowy;
      3. gdy przedmiotem Umowy jest sprzedaż napojów alkoholowych, których cena została uzgodniona w chwili zawarcia Umowy, ale ich dostawa jest możliwa dopiero po 30 dniach i ich cena zależy od wahań rynkowych;
      4. gdy przedmiotem Umowy jest Towar wyprodukowany na zamówienie według Państwa specyfikacji lub dostosowany do indywidualnych potrzeb;
      5. gdy przedmiotem Umowy jest Towar, który szybko ulega pogorszeniu lub ma krótki termin przydatności, a także Towar, który po dostawie został nierozłącznie zmieszany z innymi produktami;
      6. gdy przedmiotem Umowy jest Towar zapieczętowany ze względów zdrowotnych lub higienicznych, którego opakowanie zostało naruszone po dostawie;
      7. gdy przedmiotem Umowy jest sprzedaż nagrań dźwiękowych, wizualnych, audiowizualnych lub oprogramowania w zapieczętowanym opakowaniu, jeśli opakowanie zostało otwarte po dostawie;
      8. gdy przedmiotem Umowy jest dostawa prasy, z wyjątkiem umów o prenumeratę;
      9. dodanie digitálneho obsahu, ak nebol dodaný na hmotnom nosiči a bol dodaný s Vašim predchádzajúcim výslovným súhlasom pred uplynutím lehoty na odstúpenie od Zmluvy a My sme Vám oznámili, že nemáte právo na odstúpenie od Zmluvy.
      10. gdy przedmiotem Umowy jest dostawa treści cyfrowych, które nie są dostarczane na nośniku materialnym, jeśli ich dostarczenie rozpoczęło się za Państwa wyraźną zgodą przed upływem terminu na odstąpienie od Umowy i zostali Państwo poinformowani o utracie prawa do odstąpienia.
  • Termin na odstąpienie od Umowy zgodnie z art. 8.2 Warunków uważa się za zachowany, jeśli w jego trakcie (najpóźniej w ostatnim dniu) prześlą nam Państwo oświadczenie o odstąpieniu od Umowy.
  • W przypadku odstąpienia od Umowy zwrócimy Państwu Cenę w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia o odstąpieniu, na rachunek bankowy, z którego płatność została dokonana, lub na inny rachunek wskazany w oświadczeniu o odstąpieniu. Zwrot środków jednak nie nastąpi przed zwrotem Towaru lub przed przedstawieniem dowodu jego odesłania do nas. Prosimy o zwrot Towaru w stanie czystym, najlepiej w oryginalnym opakowaniu.
  • W przypadku odstąpienia od Umowy na podstawie art. 8.2 Warunków są Państwo zobowiązani do odesłania lub przekazania Towaru Nam lub osobie przez Nas upoważnionej w terminie 14 dni od dnia odstąpienia. Koszty zwrotu Towaru ponoszą Państwo, chyba że uzgodnimy, że odbierzemy Towar osobiście lub za pośrednictwem upoważnionej osoby. Termin uznaje się za dotrzymany, jeśli Towar został przekazany do transportu najpóźniej w ostatnim dniu terminu. Z kolei mają Państwo prawo do zwrotu kosztów dostawy, jednak tylko do wysokości najtańszej oferowanej przez nas opcji dostawy. Powyższe ma również zastosowanie do zwrotu nośnika materialnego, na którym dostarczona została Treść cyfrowa w ramach Umowy o świadczenie treści cyfrowych. Po odstąpieniu od Umowy o świadczenie treści cyfrowych jesteśmy uprawnieni do zablokowania dalszego dostępu do nich, na przykład poprzez ograniczenie dostępu lub usunięcie Państwa konta użytkownika. Jeśli przedmiotem Umowy, od której Państwo odstępują, było świadczenie usługi, są Państwo zobowiązani do zapłaty za faktycznie świadczone usługi do dnia otrzymania oświadczenia o odstąpieniu, pod warunkiem że wcześniej wyrazili Państwo zgodę na rozpoczęcie świadczenia usługi.
  • Odpowiadają Państwo za ewentualne uszkodzenia Towaru powstałe na skutek jego użytkowania w sposób inny niż konieczny do zapoznania się z jego charakterem i właściwościami. W takim przypadku obciążymy Państwa kosztami szkody po zwrocie Towaru, a termin płatności wynosi 14 dni.
  • Jesteśmy uprawnieni do odstąpienia od Umowy w przypadku wyczerpania zapasów, niedostępności Towaru lub jeśli producent, importer bądź dostawca Towaru przewidzianego w Umowie zaprzestał produkcji lub wprowadził istotne zmiany, które uniemożliwiają realizację naszych zobowiązań wynikających z Umowy, a także z powodu siły wyższej lub niemożności dostarczenia Towaru w terminie określonym w Warunkach mimo podjęcia wszelkich uzasadnionych starań. W takich przypadkach niezwłocznie poinformujemy Państwa o zaistniałej sytuacji i zwrócimy uiszczoną Całkowitą cenę Towaru w terminie 14 dni od dnia odstąpienia od Umowy. Zwrot płatności nastąpi tą samą metodą, jaką dokonano wpłaty, chyba że uzgodnimy inny sposób, który nie obciąży Państwa dodatkowymi kosztami.
  • Jesteśmy również uprawnieni do odstąpienia od Umowy, jeśli nie odbiorą Państwo Towaru w ciągu 5 dni roboczych od dnia, w którym mieli Państwo obowiązek go odebrać.
  1. SKŁADANIE WNIOSKÓW I SKARG
    • Jako Konsument mają Państwo prawo do składania wniosków i skarg w formie pisemnej za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: [ZOSTANIE UZUPEŁNIONE].
    • O wyniku rozpatrzenia wniosku lub skargi poinformujemy Państwa drogą e-mailową na wskazany adres.
    • Organem nadzorczym jest w szczególności Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK), Stanisława Staszica 1/3, 00-373 Warszawa.

 

  1. ALTERNATYWNE ROZWIĄZYWANIE SPORÓW Z KONSUMENTAMI
    • Mają Państwo prawo zwrócić się do nas z wnioskiem o naprawienie sytuacji, wysyłając e-mail na adres: [ZOSTANIE UZUPEŁNIONE], jeśli nie są Państwo zadowoleni ze sposobu rozpatrzenia reklamacji lub uważają, że naruszyliśmy Państwa prawa. Jeśli odrzucimy Państwa wniosek lub nie odpowiemy na niego w ciągu 30 dni od jego wysłania, mają Państwo prawo złożyć wniosek o rozpoczęcie alternatywnego rozwiązania sporu do podmiotu zajmującego się alternatywnym rozwiązywaniem sporów („Podmiot”) zgodnie z ustawą nr 391/2015 Dz.U. o alternatywnym rozwiązywaniu sporów konsumenckich oraz o zmianie i uzupełnieniu niektórych ustaw, z późniejszymi zmianami („Ustawa o alternatywnym rozwiązywaniu sporów”).
    • Podmiotami są organy oraz uprawnione osoby prawne określone w § 3 Ustawy o alternatywnym rozwiązywaniu sporów, a ich lista jest dostępna na stronie Ministerstwa Gospodarki Republiki Słowackiej: https://www.mhsr.sk/obchod/ochrana-spotrebitela/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov-1/zoznam-subjektov-alternativneho-riesenia-spotrebitelskych-sporov-1.
    • Wniosek można złożyć w sposób określony w § 12 Ustawy o alternatywnym rozwiązywaniu sporów.
    • Ponadto mają Państwo prawo do pozasądowego rozwiązywania sporów online za pośrednictwem platformy ODR dostępnej pod adresem:

https://ec.europa.eu/commission/presscorner/detail/sk/IP_16_297 lub https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=SK.

  1. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
    • Całą korespondencję pisemną będziemy wysyłać do Państwa drogą elektroniczną. Nasz adres e-mailowy jest podany w Naszych danych identyfikacyjnych. Będziemy wysyłać korespondencję na Państwa adres e-mailowy podany w umowie, w koncie użytkownika lub za pośrednictwem adresu, przez który skontaktowali się Państwo z nami.
    • Umowa może być zmieniana tylko na podstawie Naszej pisemnej zgody. Mamy prawo zmieniać i uzupełniać niniejsze warunki, jednak zmiana ta nie będzie miała wpływu na już zawarte umowy, a jedynie na umowy zawierane po wejściu w życie tej zmiany. O zmianie poinformujemy Państwa jedynie w przypadku, gdy posiadają Państwo konto użytkownika (aby mieli Państwo dostęp do tej informacji w przypadku składania nowego zamówienia, zmiana ta nie daje jednak prawa do rozwiązania umowy, ponieważ nie mamy zawartej umowy, którą można wypowiedzieć) lub gdy na podstawie umowy mamy dostarczać Państwu Towar regularnie i cyklicznie. Informacje o zmianie wyślemy na Państwa adres e-mailowy co najmniej 14 dni przed wejściem w życie tej zmiany. Jeżeli nie otrzymamy od Państwa wypowiedzenia zawartej umowy dotyczącej regularnych i cyklicznych dostaw Towaru w ciągu 14 dni od wysłania informacji o zmianie, nowe warunki staną się częścią Naszej umowy i będą miały zastosowanie do następnej dostawy Towaru po wejściu w życie zmiany. Okres wypowiedzenia w przypadku, gdy wypowiedzenie zostanie złożone, wynosi 2 miesiące.
    • W przypadku siły wyższej lub zdarzeń, które są nieprzewidywalne (klęski żywiołowe, pandemia, awarie operacyjne, przerwy u podwykonawców itp.), nie ponosimy odpowiedzialności za szkody spowodowane w wyniku tych zdarzeń lub związane z nimi. Jeśli stan ten utrzymuje się dłużej niż 10 dni, zarówno My, jak i Państwo mamy prawo do pisemnego odstąpienia od umowy.
    • Niezbędnymi załącznikami do warunków są wzorcowy formularz reklamacyjny (Załącznik nr 1) oraz wzorcowy formularz odstąpienia od umowy wraz z pouczeniem (Załącznik nr 2).
    • Umowa, w tym warunki, jest archiwizowana w formie elektronicznej u nas, ale nie jest dostępna dla Państwa. Zawsze jednak otrzymają Państwo warunki oraz potwierdzenie zamówienia z podsumowaniem zamówienia drogą e-mailową, dzięki czemu będą Państwo mieć dostęp do umowy również bez Naszej współpracy. Zalecamy zawsze zapisywanie potwierdzenia zamówienia i warunków.
    • Nasza działalność nie podlega żadnym kodeksom postępowania zgodnie z § 2 lit. I) Ustawy o ochronie konsumentów.
    • Niniejsze warunki wchodzą w życie 1.4.2025.

ZAŁĄCZNIK NR 1 – FORMULARZ REKLAMACYJNY 

Adresat:                  pharco s. r. o., Podzáhradná 36/B 821 06 Bratislava

Zgłoszenie reklamacji

Wypełnia Konsument:

Imię i nazwisko:

 

Adres zamieszkania:

 

Wypełnia Przedsiębiorca – osoba fizyczna:

Nazwa handlowa:

 

Adres zamieszkania / Siedziba:

 

NIP/REGON:

 

Wypełnia Przedsiębiorca – osoba prawna:

Nazwa handlowa:

 

Siedziba:

 

NIP/REGON/dane dotyczące wpisu do Krajowego Rejestru Sądowego:

 

Imię i nazwisko osoby działającej w imieniu Przedsiębiorcy – osoby prawnej/stanowisko:

 

Adres e-mail:

 

Numer zamówienia i faktury:

 

Data zamówienia:

 

Data odbioru towaru:

 

Towar, który jest reklamowany (nazwa i kod):

 

Opis i zakres wad towaru:

 

Jako klient sprzedawcy żądam, aby moja reklamacja została rozpatrzona w następujący sposób:

 

Proszę o zwrot pieniędzy na konto bankowe (IBAN)/innym sposobem:

 

 

Załączniki:

Data:

Podpis: